Det med småt

Bestilling

Køb trin-for-trin

  • Find den ønskede vare
  • Læg varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet "Læg i kurv"
  • Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere

Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boxen med antal. 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne. 

  • Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder "Gå til kassen". 
  • På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse. 
  • Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. 
  • Tjek venligst din oplysninger grundigt inden du klikker "Forsæt". 
  • Bekræft ordre - opsamling af bestilling og en data du har indtastet.

Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført. Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger. Modtager du ikke en ordrebekræftelse så tjek venligst den email du har indtastet under bestillingen eller kig i din spammappe
Når din bestilling er ekspederet, modtager du igen en mail.

Betaling

gagron.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, Diners og American Express. Desuden kan der betales med EAN-betaling for offentlige institutioner. Fælles for alle betalinger gælder, at betaling først vil blive trukket på din konto, når varen afsendes. Ønsker du som firma at betale via faktura, bedes du kontakte os før du bestiller.

gagron.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. gågrøn! krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende (herunder gågrøn!) ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra gagron.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Du altid er sikret mod misbrug, når du gennemfører en online betaling med betalingskort. Du har altid mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt, og ikke har kendskab til transaktionen. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort skulle være misbrugt i en netbutik, der benytter SSL. Dermed er du bedre sikret end i en fysisk butik, hvor du har en selvrisiko på 1.200 DKK, hvis dit Dankort misbruges ved brug af pinkode.

Fortrydelsesret

Hos gagron.dk er der 30 dages returret regnet fra den dag, du modtager varen.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen. Nægter du modtagelse af forsendelsen, skal du kontakte os pr. mail og oplyse, at der er tale om en returnering. Herefter vil vi modregne dit tilgodehavende med de direkte udgifter for returforsendelsen. Returvarer skal sendes som pakker. Sendes de som brev sker det på eget ansvar.

Der er ikke returret på varer, der er bestilt særligt hjem fra en leverandør på foranledning af en kunde. 

Pakker skal returneres direkte til vores returadresse.

Sådan sender du en vare retur:

  1. Vedlæg ordrebekræftelse eller faktura i returforsendelsen og skriv på dokumentet, at du ønsker at returnere varen eller vedlæg en seddel i returforsendelsen, hvorpå du skriver ordrenummeret samt, at du ønsker at returnere varen.
  2. Husk at pakke varen forsvarligt ind. Du bærer risikoen for at varen ikke beskadiges i forbindelse med returforsendelsen.
  3. Send pakken retur til: gågrøn! ApS, Jægersborggade 48, kld., 2200 København N. Det er selvfølgelig også muligt at aflevere returvarer direkte i butikken.
  4. Når returvaren er modtaget og godkendt refunderes købsprisen. Refundering sker direkte til det betalingskort, der er benyttet ved købet. Refunderingen sker indenfor 8 dage. Alternativt kan du vedlægge information om dit registreringsnummer og kontonummer. Fragtomkostninger til returnering skal du selv afholde.

Varens stand ved returforsendelse

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi. Du har ret til at afprøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragter vi varen som brugt. I dette tilfælde kan du kun få en del af eller intet af købsbeløbet retur. Beløbets størrelse afhænger af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du således kun afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Levering

gagron.dk sørger for levering med Post Danmark til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. gågrøn!  kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender gågrøn! naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. gagron.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet, men du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker en vare leveret til udlandet.

gågrøn! afsender din bestilling indenfor 3 hverdage.

gågrøn! tager forbehold for udsolgte varer. Sker det, at en vare er udsolgt, vil du blive kontaktet indenfor 2 hverdage.

Det er dit ansvar som kunde at afhente din bestilling hos Post Danmark indenfor de oplyste tidsfrister. Hvis varen ikke afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til os. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb, svarende til omkostningen for returforsendelse. Dette gælder både i forbindelse med gensendelse af dine varer, eller ved fortrydelse af dit køb.

Personlige oplysninger

Ingen personlige oplysninger der registreres på gagron.dk bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos gagron.dk

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket. 

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne.

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve købsaftalen lagres ikke hos gagron.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status. 

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes! 

Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos gagron.dk således at man løbende modtager nyheder og anden information fra gagron.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker. 

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes

Reklamationsret

gagron.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles gagron.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder gagron.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamationsret og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: 

gågrøn! ApS
Jægersborggade 48, kld
2200 København N

Email: info@gagron.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav (se mere under menupunktet "Fragt og returnering"). Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos os.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Et minimum er oplysning af ordrenummer eller kopi af ordrebekræftelse, og en henvisning til evt. forudgående korrespondance vil fremme ekspeditionen.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker direkte til det betalingskort, der er benyttet ved købet. Refusionen sker indenfor 8 dage.  Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.