Handelsbetingelser

Betaling

gagron.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro. Desuden kan der betales med EAN-betaling for offentlige institutioner. Fælles for alle betalinger gælder, at betaling først vil blive trukket på din konto, når varen afsendes. Ønsker du som momsregistreret firma at betale via faktura, bedes du kontakte os på info@gagron.dk og lave en aftale. 

Sikkerhed

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. gagron.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende (herunder gagron.dk) ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.
Beløbet hæves først på din konto, når varerne afsendes fra gagron.dk
Er du betænkelig ved nethandel, så kan vi oplyse at du altid er sikret mod misbrug, når du gennemfører en online betaling med betalingskort hos gagron.dk. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt, og ikke har kendskab til transaktionen. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort skulle være misbrugt i en netbutik, der benytter SSL (som gagron.dk). Dermed er du faktisk bedre sikret end i en fysisk butik, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr, hvis dit Dankort misbruges ved brug af pinkode.
Du kan læse mere om din sikkerhed her: 
ePay's garantier

Fortrydelsesret

Hos gagron.dk er der 30 dages returret, regnet fra den dag du modtager varen. For udsalgs- eller tilbudsvarer er der dog 14 dages returret. 
Nægter du modtagelse af varen, eller undlader at hente den i postbutikken/pakkeshoppen, skal du efterfølgende kontakte os pr. mail og oplyse at der er tale om en returnering. Herefter vil vi modregne dit tilgodehavende med de eventuelle udgifter for returforsendelsen.
Der er ikke returret på varer, der er bestilt særligt hjem fra en leverandør på foranledning af en kunde.
Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav ej heller returneringer sendt til postbutik eller pakkeshop. Pakker skal returneres direkte til vores returadresse.

Sådan sender du en vare retur

  1. Vedlæg faktura eller ordrebekræftigelse i returforsendelsen og skriv på dokumentet at du ønsker at returnere varen, ELLER vedlæg en seddel i returforsendelsen, hvorpå du skriver ordrenummeret, samt at du ønsker at returnere varen.
  2. Husk at pakke varen forsvarligt ind. Du bærer risikoen for at varen ikke beskadiges i forbindelse med returforsendelsen.
  3. Send pakken retur til: Gågrøn! ApS, Jægersborggade 48, kld, 2200 København N. (det er også muligt selv at komme og aflevere returvarer direkte i vores butik på samme adresse). Husk at sende som pakke og IKKE som brev, så du har bevis på, at pakken er blevet udleveret til gågrøn!.
  4. Når vi har modtaget og godkendt returvaren, refunderes købsprisen og eventuelle fragtomkostninger (dog max. kr 39,- som er den billigste leveringsform, vi tilbyder). Refundering sker direkte til det betalingskort, der er benyttet ved købet. Refunderingen sker indenfor 8 dage.
  5. Fragtomkostninger til returnering skal du selv afholde.

Varens stand ved returforsendelse

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi.
Du har ret til at afprøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragter vi varen som brugt. I dette tilfælde kan du kun få en del af, eller intet af købsbeløbet retur. Beløbets størrelse afhænger af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du således kun afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Levering

gagron.dk sørger for levering alt efter det valg, du har truffet i forbindelse med din bestilling. Rettidig levering forudsætter at Post Nord, Bring, GLS eller det fragtfirma vi benytter overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Nord eller fragtfirma, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Nords kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. gagron.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Nord eller fragtfirma. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender gagron.dk naturligvis en ny leverance uden beregning. 
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Nord målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. gagron.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. 
gagron.dk sender varer ud mandag, onsdag og fredag. Varer, der er bestilt senest kl. 12, afsendes samme dag, hvis det er på dagen for afhentning, med mindre andet er angivet.
gagron.dk tager forbehold for levering af udsolgte varer. Sker det, at en vare er udsolgt, vil du automatisk få besked fra Gågrøn!s kundeservice indenfor 2 hverdage.
Det er dit ansvar som kunde at afhente din bestilling hos Post Nord eller i en pakkeshop indenfor de oplyste tidsfrister. Hvis varen ikke afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til os. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb, svarende til omkostningen for returforsendelse. Dette gælder både i forbindelse med gensendelse af dine varer, eller ved fortrydelse af dit køb.
Når du afhenter din pakke, er det VIGTIGT at emballagen er ubeskadiget og ikke har buler. Ved tvivlstilfælde skal du åbne pakken, der hvor du afhenter, og tjekke om varen er blevet beskadiget. Er den det, så nægt modtagelse og kontakt os. Tag gerne et billede af varen i emballagen. Kommer du hjem og opdager, at varen er beskadiget, så tag et billede og mail det til os. Billedet skal vise varen i fragtemballagen.

Personlinge oplysninger

Ingen personlige oplysninger, der registreres på gagron.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos gagron.dk.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve købsaftalen lagres ikke hos gagron.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos gagron.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra gagron.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.

Reklamationsret

gagron.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Ved reklamationer bedes henvendelse rettet til: 

Gågrøn!
Jægersborggade 48, kld
2200 København N
Email: info@gagron.dk eller mobil/sms 4245 0772

I forbindelse med reklamation er der mulighed for at du enten kan få varen ombyttet, repareret, få prisafslag eller penge tilbage alt afhængig af den konkrete situation. For at disse betingelser kan gøre sig gældende er det et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd, jf. ovenstående.
Du skal reklamere indenfor 'rimelig tid' efter at du har opdaget manglen. Reklameres der indenfor 2 måneder efter køb, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger til returnering i rimeligt omfang.
Kontakt os altid pr. e-mail eller telefonisk inden du sender en reklamation retur. Vi hjælper dig med den rette fremgangsmåde, og ofte skal vi bede om billeddokumentation, samt have så detaljerede oplysninger som muligt om manglen. Herefter kan vi vurdere den konkrete situation og hjælpe dig videre.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, ligesom pakker skal sendes direkte til vores adresse og ikke til pakkeshop eller postbutik!
Ved returnering er det vigtigt at emballere forsendelsen tilstrækkeligt. Er indholdet beskadiget ved modtagelsen som følge af mangelfuld indpakning, bortfalder reklamationsretten.

Klageadgang

Er du uenig i udfaldet af en eventuel reklamationssag hos gagron.dk, kan du kontakte Forbrugerklagenævnet.

EU Klageadgang

Klik her for at klage gennem EU. 

Forbehold for prisfejl og udsolgte varer

Vi tager forbehold for tastefejl, prisfejl og udsolgte varer. Skulle din bestilling være berørt heraf, bliver du automatisk kontaktet af en af vores medarbejdere indenfor 24 timer på hverdage.

Generelle oplysninger om virksomheden

Gågrøn! ApS
CVR-nummer: 29840032
Adresse: Jægersborggade 48, kld. 2200 København
Etableringsår: 2006
Email: info@gagron.dk
Mobil: 4245 0772