Handelsbetingelser

Betaling

Gågrøn modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro. Desuden kan der betales med EAN-betaling for offentlige institutioner. Fælles for alle betalinger gælder, at betaling først vil blive trukket på din konto, når varen afsendes. Ønsker du som momsregistreret firma at betale via faktura, og du ikke har handlet med os før, bedes du kontakte os på info@gagron.dk og lave en aftale. 

Sikkerhed

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Gågrøn krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende (herunder gagron.dk) ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.
Er du betænkelig ved nethandel, så kan vi oplyse at du altid er sikret mod misbrug, når du gennemfører en online betaling med betalingskort hos Gågrøn. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt, og ikke har kendskab til transaktionen.

Levering

Post Nord Privat med omdeling: DKK 59,00  
Post Nord Privat med omdeling betyder at du får sendt pakken til den adresse som du har angivet som leveringsadressen. 

Post Nord Privat uden omdeling: DKK 49,00  
Post Nord Privat uden omdeling betyder at pakken bliver afleveret på det nærmeste posthus så du selv kan hente den.

Post Nord Erhverv: DKK 39,00 
Kan kun bruges hvis pakken sendes til en erhvervsadresse, fx din arbejdsplads.  
Gågrøn sørger for levering alt efter det valg, du har truffet i forbindelse med din bestilling.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Nord målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Gågrøn tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. 
gagron.dk sender varer ud mandag, onsdag og fredag. Varer, der er bestilt senest kl. 12, afsendes samme dag, hvis det er på dagen for afhentning, med mindre andet er angivet.
Det er dit ansvar som kunde at afhente din bestilling hos Post Nord eller i en pakkeshop indenfor de oplyste tidsfrister. Hvis varen ikke afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til os. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb, svarende til omkostningen for returforsendelse. Dette gælder både i forbindelse med gensendelse af dine varer, eller ved fortrydelse af dit køb.
Når du afhenter din pakke, er det VIGTIGT at emballagen er ubeskadiget og ikke har buler. Ved tvivlstilfælde kan du åbne pakken, der hvor du afhenter, og tjekke om varen er blevet beskadiget. Er den det, så nægt modtagelse og kontakt os. Tag gerne et billede af varen i emballagen. Kommer du hjem og opdager, at varen er beskadiget, så tag et billede og mail det til os. Billedet skal vise varen i fragtemballagen.

Fortrydelsesret  

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@gagron.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering  

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:

Gågrøn! ApS, Jægersborggade 48, kld, 2200 København N

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

Reklamationsret  

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: 

Gågrøn! ApS, Jægersborggade 48, kld, 2200 København N

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Vedlæg faktura eller ordrebekræftelse i returforsendelsen og skriv på dokumentet at du ønsker at returnere varen, eller vedlæg en seddel i returforsendelsen, hvorpå du gerne må skrive ordrenummeret, samt at du ønsker at returnere varen.

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Vi kan dele dine oplysninger med vores samarbejdspartnere, vores logistikpartnere, som leverer dine varer til dit hjem, udbydere af analyse- og markedsføringstjenester samt udbydere af betalingstjenester. 

Derudover deler vi ikke dine personoplysninger med tredjeparter, medmindre det er påkrævet af lovgivning, eller såfremt vi har dit samtykke hertil.

Vi garanterer, at alle medarbejdere, som har adgang til personlige oplysninger, behandler dem i overensstemmelse med persondataloven. Personoplysningerne registreres hos Gågrøn! ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 
Den dataansvarlige på gagron.dk er Gågrøn! ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@gagron.dk

Klageadgang  

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@gagron.dk eller ringe på 42 45 07 72 Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning 

Nævnenes Hus 

Toldboden 2 

8800 Viborg 

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Generelle oplysninger om virksomheden

Gågrøn! ApS
CVR-nummer: 29840032
Adresse: Jægersborggade 48, kld. 2200 København
Etableringsår: 2006
Email:  info@gagron.dk
Mobil: 4018 0772

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26/06/18

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Gågrøn! ApS, Jægersborggade 48, kld, 2200 København N

E-mail: info@gagron.dk